Beküldő: admin |
2012. 01. 24., k – 18:18
A KTE Tavaszi Regionális Szakmai Napokhoz kapcsolódó pályázat.
Elérhető a beküldési felület.
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak (nyilvános könyvtárak) szakmai alapokon való együttműködésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Teljes körű és egy-egy részfeladatra, egy-egy részcél megvalósítása érdekében megvalósult együttműködések bemutatkozását egyaránt várjuk.
Résztvevők
- A pályázatot az iskolai könyvtárosnak és a gyermekkönyvtárosnak közösen kell benyújtania.
- Más nyilvános könyvtárakkal való együttműködésről szóló pályázatot is befogadunk, ami az értékelési szempontoknak megfelelő.
- Az egyes intézményeket több könyvtáros is képviselheti a pályázatban.
- Kettőnél több könyvtár együttműködését bemutató pályázatokat is befogadunk.
A részvétel módja
- Beküldés határidő: 2012. március 5.
- A pályaművet a Pályázat menüpont alatt lévő „Beküldés” menüpontban található adatlap segítségével kell feltölteni.
- A beküldéshez nem szükséges a honlapon való regisztráció, de ebben az esetben a pályázó utólag nem módosíthat pályázatán.
- A feltölthető fájl maximális mérete 2Mb.
- A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete és az MKE Gyermekkönyvtáros Szekciója az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak népszerűsítésére, a könyvtáros kollégák képzésére, publikálásra.
Díjazás
- A kiemelkedő pályaművek készítőit előadásra kérjük fel a KTE 2012-es Tavaszi Regionális Szakmai Napja valamely helyszínén.
- A nyertesek publikálási lehetőséget biztosítunk.
- Könyvjutalmak
Értékelési szempontok
- Kidolgozottság
- Alkalmas-e arra, hogy más kollégák alkalmazhassák, ötleteket adaptálhassanak belőle?
- Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelműen megfogalmazott-e?
- Dokumentáción (pl.: helyi tanterv, könyvtár-pedagógiai program, írásos együttműködés, munkaterv, szakmai és nyilvános beszámolók …) is alapuló leírás.
- Az együttműködés munkafolyamatainak lépéseit világosan, logikusan tükrözi-e?
- Szakszerűség - Könyvtárszakmai, pedagógiai
- Könyvtárhasználóvá nevelési célkitűzések
- Gyermekközpontúság - Épít-e gyerekek, fiatalok érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására?
- Tanulóközpontúság – Mennyiben támogatja a tanulókkal szemben támasztott tanulmányi (tantervi) követelmények teljesítését?
- Reflektív, értékelő megközelítés
- Nem a „tökéletes”, hanem valós együttműködéseket keressük.
- Olyan leírások várunk, melyek bemutatják az ilyen együttműködések kiindulópontjait, problémafelvetéseit, nehézségit, buktatóit, mélypontjait előnyeit, sikereit, eredményeit!
- Az olyan leírások segítik a többi kolléga munkáját, melyek bepillantást engednek, melyek elgondolkodtatnak.
Formai elvárások
- Kötelező adatlap nincsen.
- A pályamű tartalmazza:
- pályázók nevét, beosztását, munkahelyét, elérhetőségét
- az együttműködő intézmények adatait
- Mindenképpen legyen szövegszerűen megfogalmazott része. Terjedelmi korlát nincsen.
- A pályamű tartalmazhat illusztrációul, bizonyítékul szolgáló képeket, mellékleteket (pl.: munkaterveket, foglalkozásterveket).
- Ezeket lehetőség szerint kérjük a szöveggel egybeszerkeszteni.