Pályázat
Az IASL felhívásához igazodva, 2010 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanárok számára.
A pályázat a szlogenhez kapcsolódva az iskolai könyvtári terek kihívásaira keres választ. Hogyan lehet egy iskolai könyvtár tereiben is rugalmas. Biztosan sokféleképpen!
Sokféleség, kihívás, rugalmasság. Az iskolai könyvtár mindenre képes!
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása.
Résztvevők
- Magyarországi és határon túli magyar nevelési-oktatási intézmények iskolai könyvtárosai,
- akik az elmúlt öt évben (2005-2010) iskolai könyvtár építésében vagy átalakításában vettek részt.
- Egy közoktatási intézmény egy pályázatot nyújthat be.
- Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.
A részvétel módja
- A beküldés határideje: 2010. október 11.
- A pályaművet a hamarosan itt megjelenő oldalon kell feltölteni.
- A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak, az Iskolai Könyvtári Világnap és a Könyvtárostanárok Egyesületének népszerűsítésére.
A pályaművekkel kapcsolatos elvárások
Adjon választ a következő kérdésekre:
- Milyen volt az iskola könyvtára/könyvtári ellátása az építés/átalakítás előtt?
- Kinek a kezdeményezésére, milyen forrásból valósult meg az építés/átalakítás?
- Kiket vontak be a tervezés során?
- A könyvtárostanár kiktől és miben kapta a legnagyobb segítséget?
- Az elkészült könyvtár milyen funkcionális terekkel rendelkezik?
- Az eredeti elképzelésekhez képest miben és miért különbözik az elkészült könyvtár?
- Jobb lett-e az új iskolai könyvtár? Ez miben nyilvánul meg?
- A változások érintették-e és hogyan a könyvtár szolgáltatásainak minőségét?
- Milyen tanácsokat adna a hasonló munkálatokba most belevágó kollégáknak?
- Jövőbeni fejlesztési tervek?
Formai követelmények:
- A pályamű lehet képekkel kiegészített szöveges dolgozat, vagy prezentáció.
Az elbírálás során elsődlegesek azok a tartalmi szempontok, melyek a tudatos tervezésről, kivitelezésről tanúskodnak. Kiemelt értékeli szempont az is, hogy a plyamunka mennyiben ad segítséget az iskolai könyvtár(át)építés előtt állóknak.
Bírálóbizottság
Olyan könyvtári és építészeti szakemberek, akiknél nem áll fenn összeférhetetlenség szempontja. Nem lehet a bizottság tagja olyan könyvtárostanár, akinek az intézménye, tanítványai indulnak a pályázaton.
Eredményhirdetés, díjátadás
A nyilvános eredményhirdetés a Könyvtárostanárok Egyesületének Őszi Szakmai Napján lesz.
Minden érdeklődőnek, pályázónak eredményes és élményekben gazdag munkát kívánunk!
Lázárné Szanádi Csilla, elnök
Könyvtárostanárok Egyesülete