Pályázat
Az IASL felhívásához igazodva, 2010 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet általános és középiskolai tanulók számára.
A pályázat a szlogenhez kapcsolódva az iskolai könyvtári terek kihívásaira keres választ. Hogyan lehet egy iskolai könyvtár tereiben is rugalmas. Biztosan sokféleképpen! Te hogyan képzeled iskolád könyvtárát? Hogyan lehetne még több mindenre képes? Arrébb kellene tolni két polcot? Át kellene festeni a falakat? Esetleg bárszékekre van szükség? Vagy egy jó kis kuckóra? Mutasd meg Te hogy képzeled!
Sokféleség, kihívás, rugalmasság Az iskolai könyvtár mindenre képes!
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak fejlesztésének elősegítése, a tanulói igények megismerése. A tanulók partnerként való bevonása az iskolai könyvtártervezésbe.
Résztvevők
- Magyarországi és határon túli magyar nevelési-oktatási intézmények tanulói
- Egy közoktatási intézmény egy pályázatot nyújthat be (Így javasoljuk iskolai forduló szervezését.)
- Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra
A részvétel módja
- A beküldés határideje: 2010. október 11.
- A pályaműveket a pályázónak fel kell tölteni iskolai könyvtára, iskolája vagy szükség esetén más internetes oldalra.
- A pályaműhöz csatolni kell egy 3-4000 karakteres indoklást, mely bemutatja a tervezők motivációit, céljait, a pályaművet (Ez bizonyos formák esetén a pályamű része is lehet, de ebben az esetben is meg kell adni külön regisztrációkor.)
- Pályamű beküldése:
- A pályaművet pedig a honlapra történt bejelentkezés után a menüben megjelenő "Pályamű beküldése" oldalon kell a segítő könyvtárostanárnak neveznie.
- Sikeres beküldés után a pályamű azonnal megjelenik a Pályaművek menüben.
- A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak, az Iskolai Könyvtári Világnap és a Könyvtárostanárok Egyesületének népszerűsítésére.
A pályaművekkel kapcsolatos elvárások
- A tervezett terek, berendezések legyenek alkalmasak arra, hogy az iskolai könyvtár elláthassa minden alapfeladatát (pl.: kölcsönzés, helyben használat, könyvtári órák)
- Vegye figyelembe minden, az iskolában jelen lévő használói csoport igényeit (pl.: korcsoportok, tanárok ...)
- Formai megkötés nincsen, bármely olyan vizuális pályamű nevezhető, ami elektronikusan megjeleníthető (akár olyan formátumban készült, akár utólag digitalizált). A teljesség igénye nélküli példák: rajz, animáció, poszter, prezentáció, film, makettről készült felvételek ...
- Egy konkrét iskola könyvtárának terve legyen (Természetesen el lehet rugaszkodni a rendelkezésre álló forrásoktól, de alapjaiban véve megvalósítható legyen.)
- Szerepeljenek rajta a könyvtárral kapcsolatos legfontosabb információk: iskola neve, települése, négyzetméter (kb., nem a jelenlegi, hanem amire a terv szól), állomány nagysága
- Közvetítse az iskolai könyvtár hagyományos és nem hagyományos szolgáltatásait –legyen szolgáltatás centrikus!
- Szólítson meg több felhasználói réteget! (Ezért szorgalmazzuk a pedagógus kollégák és a diákok bevonását a szerkesztésbe, a szakmai együttműködések kialakítását, fejlesztését, a felhasználóink igényei szerint történő fejlesztéseket.)
- Az elbírálás során elsődlegesek a tartalmi szempontok, és nem a magas szintű, profiinformatikai-technológiai kivitelezés.
Bírálóbizottság
Olyan könyvtári és építészeti szakemberek, akiknél nem áll fenn összeférhetetlenség szempontja. Nem lehet a bizottság tagja olyan könyvtárostanár, akinek az intézménye, tanítványai indulnak a pályázaton.
Nyeremények
- Könyvajándékok
- Az első három helyezett (helyezettenként max. 3 tanuló) az eredményhirdetés után részt vehet egy múzeumi foglalkozáson a Kiscelli Múzeumban.
Eredményhirdetés, díjátadás
A nyilvános eredményhirdetés a Könyvtárostanárok Egyesületének Őszi Szakmai Napján lesz.
Minden érdeklődőnek, pályázónak eredményes és élményekben gazdag munkát kívánunk!
Lázárné Szanádi Csilla, elnök
Könyvtárostanárok Egyesülete