A KTE elkötelezett abban, hogy a könyvtárpedagógiai munkát támogassa, megújítsa.
Ennek érdekében (is) számos elméleti és gyakorlati anyagot publikál köteteiben és honlapján.
A könyvtárhasználati tananyagról
- Információzz! kézikönyvcsalád
- Dömsödy Andrea - Tóth Viktória: A könyvtárhasználati tananyag. In: Dömsödy Andrea - Tóth Viktória (szerk.): Információztass! De hogyan? Módszertani kézikönyv az információs műveltség fejlesztéséhez. (Kis KTE könyvek, 13.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2024. 46-66. p.
- Dömsödy Andrea - Tóth Viktória: A könyvtárhasználati tananyag. In: Dömsödy Andrea - Tóth Viktória (szerk.): Könyvtárhasználati óravázlatok 2. (Kis KTE könyvek, 8.), Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2016. 9-40. p. URL: https://portal.ktep.hu/sites/default/files/KisKTE8.pdf#page=9
Foglalkozástervek
Köteteink, melyekben foglalkozásterveket (is) tettünk közzé
- KKK3: Ilyés Renáta - Melykóné Tőzsér Judit: Könyvtárhasználati feladatok, Módszertani segédanyag és óravázlatok hagyományos (nyomtatott) és elektronikus források használatához (Kis KTE könyvek 3.), Bp., KTE, 2008,
- KKK7: Barátné Hajdu Ágnes - Cs. Bogyó Katalin - Eigner Judit (szerk.): Könyvtárhasználati óravázlatok (Kis KTE könyvek, 7.), Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2013., 331 p.
- KKK8: Dömsödy Andrea - Tóth Viktória (szerk.): Könyvtárhasználati óravázlatok 2. (Kis KTE könyvek, 8.), Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2016., 239 p.
- KKK11: Dömsödy Andrea - Németh Szilvia - Savanya Ildikó (szerk.): Iskolai könyvtárak a digitális műveltségért. Ötletek, foglalkozástervek, projektek karantén előtt, alatt, után. (Kis KTE könyvek, 11.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2021, 380 p.
- KKK13: Dömsödy Andrea - Tóth Viktória (szerk.): Információztass! De hogyan? Módszertani kézikönyv az információs műveltség fejlesztéséhez. (Kis KTE könyvek, 13.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2024. 269 p.
Itt publikált tervek
Dömsödy Andrea: Postabélyegek szerepe ma - Emlékbélyegek elsőkre emlékezve. Foglalkozásterv 8-11. évfolyamos tanulóknak. Bp., KTE 2024. 13 p.
A foglalkozásterv középpontjában a bélyegek funkciója, jövője és típusai állnak. Ezek közül az emlékbélyeget kiemelve ad lehetőséget az életünket meghatározó emberekről, eseményekről való gondolkodásnak. Támogatott (szókártyák, kézikönyvhasználat) fogalmi térképkészítéssel gyűjtik a bélyegek típusait és a jelenben, jövőben betöltött szerepeit az első blokkban. Ebben a forráshasználaton túl a tanulók tapasztalatainak és véleményének is hangsúlyos szerepe van. A második blokkban a típusok közül ma már kiemelkedő emlékbélyeg egy-egy példájával ismerkednek meg. Ezek formai jellemzőinek összegyűjtése után a tanulók maguk választott témában terveznek bélyeget. A tervezéshez szükséges információgyűjtést a forrástípusok és azok helyzetben való használhatóságának módszeres áttekintése segíti. A "foglalkozáscsomag" egy egyszer és egy kétszer 45 perces tervet tartalmaz, ami működhet egyben és egymásra épülően is.
A foglalkozásterve egy újragondolása a Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny 2024/2025. tanévi iskolai fordulós feladatlapjainak.
A MABÉOSZ Bélyegvilág a pedagógiában c. pályázatán díjnyertes foglalkozásterv.